vrijdag 1 maart 2013

Voetje voor Voetje - 1e lj

Verloop van de activiteit "voetje voor voetje" (1e lj)

AD 3: De lln kunnen de eigenheid van de muzische expressievorm aanvoelen, begrijpen en waarderen.
AD 14: Technische vaardidgheden ivm muzische vormgeving trachten te beheersen

Domein: beweging 

De leerlingen kunnen:
-genieten van het lichaam in beweging
-experimenteren met verschillende aspecten van tijd, kracht en ruimte
-onder begeleiding een dans ontwerpen
-improviseren en improviserend reageren 


Instap 
Wie danst er graag?
Wie durft een dansbeweging voordoen?

Stap 1: Hoe maak je een dans? 

-Bekijken van een DVD (Muzische vorming Mikado 1)

-Enkele vraagjes:
Is stappen, lopen, draaien....dansen?
Moet je veel bewegen om te dansen?
Is dans altijd op muziek?
Kan je buiten dansen?
Kan iedereen dansen?

Stap 2 : Iedereen kan dansen.
CD nr. 25 Muzische vorming Mikado 1

1) per 2 elkaar fictieve ballen toegooien

      -een heel zware bal
       -een springbal
       -een klein balletje






           -op muziek een licht veertje volgen




2) Houding op een stoel aannemen. De Lk doet voor hoe je op verschillende manieren op een stoel kan zitten. De lln geven nog andere ideeën. Gespannen en ontspannen houdingen aannemen, op verschillende manieren een overgang maken (plots en krachtig, traag en zwak)





3) Doe de bewegingen na.


4) Creëer zelf een dans (naast, voor, achter en op de  stoel)







Geen opmerkingen:

Een reactie posten