Op het witte doek - 4e lj
AD 10: De lln kunnen ervaren dat het schoonheidsbeleven of de smaak van mensen verschilt.
Domeinen:
Media en drama:
-De lln kunnen verschillende filmgenres van elkaar onderscheiden
-De lln kunnen van een filmgenre aanduiden tot welke filmgenre het behoort
-De lln kunnen verwoorden waarom een filmgenre hun voorkeur heeft
Verloop van de activiteit
Deze activiteit bestaat uit 2 delen
Deel 1: beschouwen en brainstormen
Deel 2: creëren, inoefenen van de scènes en opnames
Deel 1
1) In de bioscoop
Bevraging:
-Wie is er al eens naar de bioscoop geweest?
-Naar welke film?
-Soort film?
-Hoe weet je dat?
-Wie is er al eens naar de bioscoop geweest?
-Naar welke film?
-Soort film?
-Hoe weet je dat?
2) Werkblaadjes worden uitgedeeld.
3) Lezen van de verschillende soorten films
4) De verschillende fragmenten bekijken (zie DVD Mikado 4)
4) De verschillende fragmenten bekijken (zie DVD Mikado 4)
5) Zelf een trailer maken
Wat is een trailer? (zie werkblad)
De groepjes worden verdeeld. Elk groepje krijgt een werkblad. Zie hieronder.
Per groepje krijgen de lln een blad met het genre film.
De leerlingen krijgen de tijd om al eens samen af te spreken hoe ze dit zullen aanpakken.Brainstormen. Welk materiaal zal men gebruiken? Welke kledij?
Deel 2
Inoefenen
Kinderfilm
Komedie
Thriller
Western
Geen opmerkingen:
Een reactie posten