Verloop van de les (volgens methode Muzische Vorming 2 Mikado)
Les 1 (75 min)
Een stokpop tonen. Vraag aan de leerlingen of ze weten wat voor pop dit is. (een poppenkastpop met een stok, een stokpop)
Stap 1 Enkele vraagjes.Wie heeft ook een poppenkast thuis? En heeft al eens poppenkast gespeeld?Wij zullen dat ook eens proberen.
Stap 2
Een stokpop maken
Hoe je dit doet, kan je zelf kiezen. Voor het hoofd kan je sponsjes gebruiken, papier, stof, ...
Stap 3
DVD bekijken en de bewegingen al eens nadoen. (DVD zit bij de handleiding van Mikado)
Hoe moet ik met een stokpop bewegen?
Les 2 (75 min)Poppenspel voorbereiden. De poppen ontmoeten elkaar.
Stap 1Rondstappen met de poppen, volg de opdrachten. Vertel het verhaal over een pop. De leerlingen beelden dit uit met hun pop zonder te spreken.Rondstappen met de poppen, volg de opdrachten. Vertel het verhaal over een pop. De leerlingen beelden dit uit met hun pop zonder te spreken.Verhaal: zie handleiding blz 71.
Stap 2
Scènes naspelen
Stap 3Per 3 een poppenspel voorbereiden:-je hebt een prijs gewonnen-je voelt je erg misselijk-je wil graag soep maken-je bent verdwaald-je hebt je pijn gedaan aan een stuk glas-je bent iets kwijt
Inoefenen van het poppenspel
Geen opmerkingen:
Een reactie posten