zondag 20 oktober 2013

Zand (deel 2) - Ik maak een collage met zand (2A)

Zand (deel 2) - Ik maak een collage met zand

Na deel 1 (experimenteren met zand) zullen de leerlingen nu zelf zandschilderijen maken

AD 6: De band leggen met de innerlijke wereld
AD 12: De lln kunnen erop gericht zijn eigen ervaringen, ideeën, gevoelens en waardering in muzische talen uit te drukken.


Domein
Beeld: ik maak een collage met zand
Concreet:
-Ik kan een idee verzinnen bij zand
-Ik kan me op een eigen manier uitdrukken
-Ik vind het fijn om het werk van anderen te zien.


Verloop van de activiteit

Stap1:
Rasp een krijtje met schuurpapier.
Doe dit in een potje; voeg er zand aan toe en schudden maar.


Stap 2:
Breng wat lijm op je blad.
Doe er gekleurd zand op en schud af wat niet vastplakt.
Doe dit nog eens met een ander kleur zand. Ga zo verder tot je tekening af is.






Stap 3:
Doe er wat haarlak op en hang de kunstwerkjes uit zodat de leerlingen de andere kunstwerkjes kunnen zien. Wie kan er iets over vertellen?








Geen opmerkingen:

Een reactie posten